سامیار نفس مامان وباباسامیار نفس مامان وبابا، تا این لحظه: 12 سال و 7 ماه و 29 روز سن داره

****سامیار********

...........یعنی زندگی

1391/4/9 2:02
نویسنده : صوفیا
915 بازدید
اشتراک گذاری

امسال تولدم با  8 ماهگی سامیارم همزمان شدن و من وپسرکم وارد یه فصل جدید از زندگیمون شدیم .دلبرکم 8 ماهه شدو من یک سال دیگه از جوونیمو پشت سر گذاشتم و با وجود تو فرشته کوچیکم حس خوب مادر شدن رو تجربه کردم حس شیرین وزیبایی که با تمام زیبایی ولطافتش همراه خودش صبوری و گذشت رو به همراه داره .هر سال برای تولدم احساس پوچی داشتم از بزرگ شدن و بی معنا بودن روزها ولی با تو لحظه به لحظه این روزها رو دوست دارم ....لحظه هایی که هر چند تکراری و به ظاهر روزمره ولی برای من یعنی زندگی یعنی نفس.. وقتی صبح زود با اون چشمای معصوم و درشتت زل میزنی به من و تمام سعی خودت رو برای صدا کردنم به کار میبری تا شاید مامان خستت رو که تمام روز تو تکاپوی روزمرگی بوده وشب ساعتی رو برای دلخوشی توی نت سرگردون .بیداری کنی و وقتی من بی رمق چشمام رو با زور باز میکنم و به خودم لعنت میفرستم که ایکاش شب رو زودتر خوابیده بودم.!!!!! با دیدن چهره خندونت و اون چهار دندون کوچولوت.تمام خستگی ها جای خودشون  رو به بوسه هایی میده که ازته دلم روی گونه هات میزنم ...همیشه تحمل غروبای دلگیر از پشت پنجره برام بغض الوده ولی وقتی تو دستایه کوچولوتو به سمت پنجره میکشی و با لمس پنجره و نگاه کردن به بازی بچه ها بهم میفهمونی که دیگه بزرگ شدی و میخوای بیرون باشی و نگاه کردن از پشت پنجره برات جذاب نیست غروب های غمگین میشه لحظه های دل انگیزم ...عمرم وقتی برای اومدن تو اغوشم بی تابی میکنی و با اومدن تو اغوشم اروم میگیری میفهمم که باید قوی باشم و تکیه گاهی برای وجود کوچیکت ...اینها همه یعنی زندگی ...من دارم به سالهایه دهه 30 زندگیم نزدیک میشم همراه تو فرشته کوچیکم سالهایی که همیشه ازنزدیک شدن  بهشون هراس داشتم ..نمیدونم چرا ولی همیشه با خودم فکر میکردم شاید زندگی از دهه 20 به بعد لذتی نداره !!!!!!!!! ولی حالاشاید و یا حتما این خود زندگیه ...... امروز تو روز تولدم این دلبرکم با دستایه کوچیکو و ظریفش سعی میکنه که مرحله تازه ای از زندگیشو تجربه کنه وبا تلاش زیاد روی چهاردست وپا قدمی برداره ولی هر چند این قدمها کوتاهند ولی امید بخش وشادی بخش روح من که با نگاه کردن به تو و تلاشت شاد وسرمست میشم و اینها برای من یعنی زندگی...پسرک 8 ماهه من الان از عروسک بیزاره و عاشق ماشین وجای پدر نشستن پشت فرمون و خندیدن ازته دل ونیم نگاهی از زیر چشم به من برای فتح فرمون.وقتی چیزو رو میبینه که دوستش داره با کلمه (ای..ده) علاقشو بهش نشون میده وعاشق اهنگهای با ریتم تند که از سر هیجان با هر چیزی که تو دستش باشه اونقدر محکم بهم میزنه که بعضی وقتها با گریه خودش خاتمه پیدا میکنه .عاشق شنیدن صدای تاتی تاتی از بابایی که دستاشو میگیره و اونو چند قدمی همراهی.یاد گرفتن کلمه هاپو که متاسفانه باعث شده هر جنبده ای با کلمه هاپو خطاب بشه از جمله بندهابرو ارامشم تولدی که با حضور گرم ودوست داشتنیه تو باشه شیرین ترین و زیباترین سالروز تولدمه ومن شادم از وجودت

 

 زندگیم 8 ماهگیت مبارک

 

 

 

شب آرامی بود
می روم در ایوان، تا بپرسم از خود
زندگی یعنی چه؟
مادرم سینی چایی در دست
گل لبخندی چید ،هدیه اش داد به من
خواهرم تکه نانی آورد ، آمد آنجا
لب پاشویه نشست
پدرم دفتر شعری آورد، تکیه بر پشتی داد
شعر زیبایی خواند ، و مرا برد، به آرامش زیبای یقین
:با خودم می گفتم 
زندگی، راز بزرگی است که در ما جاریست
زندگی فاصله آمدن و رفتن ماست
رود دنیا جاریست
زندگی ، آبتنی کردن در این رود است
وقت رفتن به همان عریانی؛ که به هنگام ورود آمده ایم
دست ما در کف این رود به دنبال چه می گردد؟
!!!هیچ
زندگی ، وزن نگاهی است که در خاطره ها می ماند
شاید این حسرت بیهوده که بر دل داری
شعله گرمی امید تو را، خواهد کشت
زندگی درک همین اکنون است
زندگی شوق رسیدن به همان
فردایی است، که نخواهد آمد
تو نه در دیروزی، و نه در فردایی
ظرف امروز، پر از بودن توست
شاید این خنده که امروز، دریغش کردی
آخرین فرصت همراهی با، امید است
زندگی یاد غریبی است که در سینه خاک
به جا می ماند
زندگی ، سبزترین آیه ، در اندیشه برگ
زندگی، خاطر دریایی یک قطره، در آرامش رود
زندگی، حس شکوفایی یک مزرعه، در باور بذر
زندگی، باور دریاست در اندیشه ماهی، در تنگ
زندگی، ترجمه روشن خاک است، در آیینه عشق
زندگی، فهم نفهمیدن هاست
زندگی، پنجره ای باز، به دنیای وجود
تا که این پنجره باز است، جهانی با ماست
آسمان، نور، خدا، عشق، سعادت با ماست
فرصت بازی این پنجره را دریابیم
در نبندیم به نور، در نبندیم به آرامش پر مهر نسیم
پرده از ساحت دل برگیریم
رو به این پنجره، با شوق، سلامی بکنیم
زندگی، رسم پذیرایی از تقدیر است
وزن خوشبختی من، وزن رضایتمندی ست
زندگی، شاید شعر پدرم بود که خواند
چای مادر، که مرا گرم نمود
نان خواهر، که به ماهی ها داد
زندگی شاید آن لبخندی ست، که دریغش کردیم
زندگی زمزمه پاک حیات ست ، میان دو سکوت
زندگی ، خاطره آمدن و رفتن ماست
لحظه آمدن و رفتن ما ، تنهایی ست
من دلم می خواهد
قدر این خاطره را دریابیم. 

سهراب سپهری

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (25)

مولود
12 اردیبهشت 91 17:09
سلام.فکر کنم باید بگم اولممممممممممم
8 ماهگی سامیار جونم مبارک که ماشاا... دیگه مردی شده واس خودش
شعرتم محشر بود عزیزم


تو هم مثل من همیشه دیر میرسی میگی اول
مولود
12 اردیبهشت 91 17:12
عزیزم،تولدت مبارک
امیدوارم هرسالت بهتر و موفق تر از سال قبلت باشی و در کنار خانوادت بهترین روزا در انتظارتون باشه



مرسسسسی گلم
مامان آرتین
12 اردیبهشت 91 22:10
واااااااااااااای چقدر ناز شدی
مبارک باشه عزیزم


مرسی خاله جونم لطف داری
مامان آرینا موفرفری
13 اردیبهشت 91 0:59
دوست عزیزم تولدت هزاران بار مبارک.
سامیار جونم 8 ماهگیت مبارک.
همیشه شاد و سلامت باشید.


مرسی گلم از لطفتون
مامان بهراد جون
13 اردیبهشت 91 9:14
سلام من مامان بهراد جون هستم
وبلاگ جالب و زیبایی دارید
من و همسرم همیشه به وبلاگ شما سر می زنیم و واقعا لذت می بریم
شما هم به وبلاگ پسر کوچولو ما سر بزنید و نظر بدید خوشحال میشیم
انشا الله که بتونیم در آینده دوستای خوبی برای هم باشیم

چشم حتما و ممنون از حضور گرمتون

مامان بهار
13 اردیبهشت 91 14:05
عزیزم تولدت مبارک
امیدوارم همیشه شاد و سالم کنار هم باشین


مرسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسی گلم
مامان بهار
13 اردیبهشت 91 14:05
آها در ضمن من جیگر این سامیار ارتشی رو بخورم نام نام
مامان بهار
14 اردیبهشت 91 12:00
______________$$$$$$$ _____________$$$$$$$$$ ____________$$$$$$$$$$$ ____________$$$$$$$$$$$ ____________$$$$$$$$$$$ _____________$$$$$$$$$ _____$$$$$$_____$$$$$$$$$$ ____$$$$$$$$__$$$$$$_____$$$ ___$$$$$$$$$$$$$$$$_________$ ___$$$$$$$$$$$$$$$$______$__$ ___$$$$$$$$$$$$$$$$_____$$$_$ ___$$$$$$$$$$$__________$$$_$_____$$ ____$$$$$$$$$____________$$_$$$$_$$$$ ______$$$__$$__$$$______________$$$$ ___________$$____$_______________$ ____________$$____$______________$ _____________$$___$$$__________$$ _______________$$$_$$$$$$_$$$$$ ________________$$____$$_$$$$$ _______________$$$$$___$$$$$$$$$$ _______________$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ _______________$$_$$$$$$$$$$$$$$__$$ _______________$$__$$$$$$$$$$$___$_$ ______________$$$__$___$$$______$$$$ ______________$$$_$__________$$_$$$$ ______________$$$$$_________$$$$_$_$ _______________$$$$__________$$$__$$ _____$$$$_________$________________$ ___$$$___$$______$$$_____________$$ __$___$$__$$_____$__$$$_____$$__$$ _$$____$___$_______$$$$$$$$$$$$$ _$$_____$___$_____$$$$$_$$___$$$ _$$_____$___$___$$$$____$____$$ __$_____$$__$$$$$$$____$$_$$$$$ __$$_____$___$_$$_____$__$__$$$$$$$$$$$$ ___$_____$$__$_$_____$_$$$__$$__$______$$$ ____$$_________$___$$_$___$$__$$_________$ _____$$_$$$$___$__$$__$__________________$ ______$$____$__$$$____$__________________$ _______$____$__$_______$$______________$$ _______$$$$_$$$_________$$$$$$$__$$$$$$ __________$$$_________________$$$$$ سلام آپم تشریف بیارین و با نظرات قشنگتون خوشحالمون کنید
مریم مامان پندار
14 اردیبهشت 91 21:32
مبارک باشه عزیزم
دیگه ما رو دوست نداری پیشمون نمیای؟


عزیز دلم این چه حرفیه .حتما به وبلاگت قشنگت سری میزنم
مامانی درسا
16 اردیبهشت 91 1:09
عزیزم تولدت مبارک و 8 ماهگی گل پسرم همین طور ..... خانمی واسه رمز برو خصوصی


ممنون گلم .حتما
مامان کیان
16 اردیبهشت 91 13:11
صوفیا جونم تولدت مبااااااااااااااااااااااارک انشاالله 120 ساله بشی و سایت همیشه بالای سر سامیار باشه.
سامیار جون 8 ماهگیت مبارک خاله


مرسسسسی گلم ولی صد وبیست سال خیلیههههههههههههههه
الهام مامان رامیلا
16 اردیبهشت 91 15:13
تولودانه هاتون مبارک باشه 8 ماهگی ناناز و ؟ جند سالگی صوفیا خانم هم کلی کلی مبارک باشه انشالله همیشه خوش باشید با بابایی سامیار


مرسی عزیزم همین طور شما
مامان ابوالفضل
17 اردیبهشت 91 11:10
سلام سلام سلام
تولد تولد تولدت مبارک
مبارک مبارک تولدت مبارک
الهی صد ساله شی
نه صد و بیست ساله شی
نه صد و بیست سال کمه
همیشه زنده باشی

هشت ماهگیه گل پسری هم مبارک

خیلی قشنگ احساساتو نوشتی، دقیقا 24 فروردین امسال من هم همین احساساتو با سالگرد تولدم داشتم، اینکه امسال دیگه حس پوچی نداشتم و یه مادر شدم ...


واقعا احساس خوبیه ...ممنون که بهمون سر زدین
مهسا مامان مرسانا
17 اردیبهشت 91 14:12
خانوم گل تولدت که همزمان شده با هشت ماهگی سامیار جون 1000 بار مبارک باشه


ممنون گلم
مامان پارسا جیگر
17 اردیبهشت 91 18:58
عزیزم من هم تولد خودت و همینطور 8 ماهگی گل پسرت رو تبریک می گم انشاء الله که همیشه سالم و سلامت باشید
مامان آرینا موفرفری
17 اردیبهشت 91 20:36
*.¸.*´ ¸.•´¸.•*¨) ¸.•*¨) (¸.•´ (¸.•´ .•´ ¸¸.•¨¯`• _____****__________**** ___***____***____***__ *** __***________****_______*** _***__________**_________*** _***_____________________*** _***_______ـــــــــــ_________*** __***___________________*** ___***_________________*** ____***______________ *** ______***___________*** ________***_______*** __________***___*** ____________***** _____________*** ______________* ممنون عزیزم که اومدی
نگین مامان رادین
18 اردیبهشت 91 1:47
تولدتون مبارک ،هشت ماهگی پسملی نانازمون هم مبارک ایشاالله که سالیان سال کنار هم خوش باشید و شاهد موفقیت و خوشبختی سامیار جان و تولد 120 سالگیتون رو کنار سامیار و باباییش جشن بگیرید
مامان آیهان جون
18 اردیبهشت 91 16:29
هشت ماهگی سامیار خوش تیپ و تولد مامان صوفیای مهربون مبارک
هر روزتون روز شادی و جشن


ممنون از حضور گرمتون
مامان بهراد
21 اردیبهشت 91 1:31
خاله جون چه تیپ هایی میزنی ها .. دختر کشی.......
نسترن(مامان نیروانا)
22 اردیبهشت 91 1:28
مبارک باشهعزیزم این مناسبتهای قشنگ...
نسترن(مامان نیروانا)
22 اردیبهشت 91 1:29
تمام عالم امکان فدایت ای مادر تمام عمر میکنم دعایت ای مادر تمام روزی من از دعای خیر تو بود وحاضرم که دهم جان برایت ای مادر چه خواب های قشنگی زقصه های تو دارم وتا ابد من مسکین گدایت ای مادر چه گیسوان سپیدی چه درد های زیادی واز خدا طلبم من شفایت ای مادر چه رنج ها که کشیدی برایم ای مادر چکار کرده ام عمری برایت ای مادر هزار بوسه به دستت برای این همه مهر هزار یاس سپیدم به پایت ای مادر روزت مبارک
مامان آرینا موفرفری
22 اردیبهشت 91 1:55
"مادر” واژه ایست سرشار از امید و عشق واژه ای شیرین و مهربان که از ژرفای جان بر می آید. روزت مبارک مادر . . .
الهام مامان رامیلا
22 اردیبهشت 91 16:14
.•*..*•. .•. .•*..*•. .•*..*•. .•*..*•. .•*..*•. .•* .•*..*•. .•*..*•. .•*..*•. .•*..*•. .•*..*•. .•*..*•. .•* .•*...•*..*•. .•*..*•. . .... .•*..*•. .•*..*•. .•*..*•. .•*..*•. .•*. .•*..*•. .•*..*•. .•*..*•. .•*..*•. .•*..*•. . -´´´´#####´´´´´´####.•*..*•. .•*..*•. ´´########´´#######.•*..*•. .•*..*•. ´############´´´´###.•*..*•. .•*..*•.. #############´´´´´###.•*..*•. .•*..*•. ###############´´###..•*..*•. .•*..*•. ############### ´###..•*..*•. .•*..*•.. ´##################.`.•*..*•. .•*..*•. ´´´###############..•*..*•. .•*..*•. ´´´´´############.*.•*..*•. .•*..*•. ´´´´´´´#########.`.•*..*•. .•*..*•. ´´´´´´´´´######..•*..*•. .•*..*•. ´´´´´´´´´´´###..•*..*•. .•*..*•.• .•*..*•. .•*..*•. .•*..*•. .•*..*• .•*..*•. .•*..*•. .•*..*•. .•*. .•*..*•. .•*..*•. .•*..*•. .•*...•*..•*..*•.•*.* .•*..*•. .•*..*•. روزت مبارک عزیزم
مامان بهراد
23 اردیبهشت 91 23:37
زیباترین واژه بر لبان آدمی واژه "مادر" است زیباترین خطاب "مادر جان" است "مادر" واژه ایست سرشار از امید و عشق واژه ای شیرین و مهربان که از ژرفای جان بر می آید روزت مبارک مادر . .
ثمین
10 خرداد 91 17:59
سلام گلم برای تولد ببینید سامیار جان چی دوس دارن؟ تم جنگی - ماشینی - هواپیما - ملوان و... تم های پسرانه ما رو ببینید + ایده جشن های کودک اگه هم کمکی خواستین در خدمتم